Napi evangélium
Isten nem a holtaké, hanem az élőké, hiszen mindenki érte él. Lk 20,27-40olvasás...
2021. május 14. (péntek) 7:00
1975 A Szentírás szerint a Törvény Isten atyai eligazítása az ember számára, mellyel a megígért boldogságra vezető utakat előírja és tiltja a rossz utait.
1976 A Törvény "az értelem rendelkezése a közjó érdekében, melyet az tesz közzé, aki a közösségnek gondját viseli". [37]
1977 Krisztus a Törvény célja. [38] Egyedül Ő tanítja és adja Isten igazságát. A természetes törvény a Teremtője képmására alkotott ember részesedése Isten bölcsességében és jóságában.
1978 A természetes törvény kifejezi a személy méltóságát és meghatározza elemi jogainak és kötelességeinek alapvonalait.
1979 A természetes törvény változhatatlan és megmarad a történelem folyamán. A természetes törvényt kifejező szabályok lényegükben érvényben maradnak. E törvény az erkölcsi szabályok és a polgári törvény szükséges alapját képezi.
1980 A régi törvény a kinyilatkoztatott Törvény első stádiuma. Erkölcsi előírásait tíz parancsolat foglalja össze.
1981 Mózes törvénye sok, a természetes értelem számára elérhető igazságot tartalmaz. Isten, mert az emberek a szívükben nem olvasták, kinyilatkoztatta ezeket.
1982 A régi törvény bizonyos előkészület az evangéliumhoz.
1983 Az új Törvény a Szentléleknek a Krisztusba vetett hit által elfogadott kegyelme, mely a szeretet által tevékeny. Elsősorban az Úr Hegyi Beszédében fejeződik ki, és a szentségeket használja a kegyelem közlésére.
1984 Az evangéliumi Törvény beteljesíti, fölülmúlja és tökéletesíti a régi Törvényt: ígéreteit a mennyország boldogságaival, parancsolatait a cselekedetek gyökere, a szív megújításával.
1985 Az új Törvény a szeretet törvénye, a kegyelem törvénye, a szabadság törvénye.
1986 A parancsolatokon kívül az új Törvény evangéliumi tanácsokat is magában foglal. "Az Egyház életszentségét különleges módon elősegíti több tanács, melyeket az Úr az evangéliumban javasolt tanítványainak." [39]
[37] Aquinói Szent Tamás: Summa Theologiae I--II, 90, 4.
[39] II. Vatikáni Zsinat: Lumen Gentium dogmatikus konstitúció, 42.